EE.SH Workshop International auf der HUSUM Wind 2017: Aktuelle Informationen zur Entwicklung des indischen Markts und zu Erfahrungen deutscher Unternehmen.
Husum
Messe Husum & Congress GmbH & Co. KG Am Messeplatz 12 - 18
EE.SH in Kooperation mit EEHH
Gemessen am Bruttoinlandsprodukt ist Indien die sechstgrößte Wirtschaft der Welt. Darüber hinaus ist Indien der viertgrößte Markt für Windkraftanlagen mit einem weiteren Ausbauziel von 27GW. Dies bietet ein starkes Potenzial für eine Zusammenarbeit. Um deutsche Unternehmen der Windbranche zu weiteren Entwicklungen im Indischen Markt zu informieren, Erfahrung mit anderen Unternehmen auszutauschen und Indien als Geschäftsstandort vorzustellen bringen EE.SH und EE.HH Experten aus Deutschland und Indien zusammen.
(Alle Vorträge und Diskussionen finden auf Englisch statt.)
14:30 |
Registration | |
15:00 |
Introduction |
Kristine Metuzale, EE.SH |
15:10 | Welcome Note |
Madan
L. Raigar, |
15:15 | From vision to market entry – India as a business place India
is at present the fastest growing economy. The country with 1.3 bill.
inhabitants gets more and more attractive for foreign trade, direct investments
and technology transfer. There is an enormous demand for infrastructure
improvement and all other kinds of business. Big reforms aim at making
cooperation easier. | Dr. Dietrich Kebschull, Chairman, Indo-German Export Promotion Dietrich Kebschull
has been working in India for thirty years as business advisor. |
15:35 | The Indian Wind Energy Market
Mr. Shah will cover regional development - geographical areas of wind
farm development in India, fiscal incentives, tariff bidding, caution
and opportunities for large scale cost - effective WTG (wind turbine generator)
producers and other issues. |
Raunaq B. Shah, Advisor
Septett Advisory Services, |
15:55 | Questions & Answers | Raunaq B. Shah, |
16:05 | Doing Business in Grid Integration in India – A Perspective of a German SME
The Indian market of renewables offers great
opportunities and business potential – for Indian as well as international
players. However, as a foreign company you need to tackle many barriers which
may make trading difficult and time-consuming. The perspective of a German SME
is highlighted based on its first experiences. |
Bernhard Schowe von der
Brelie |
16:15 | Q&A for all speakers |
Kristine Metuzale, EE.SH |
16:30 | Closing remarks & networking | Kristine Metuzale, EE.SH |